ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

AIDS και κοινωνία


Η διερεύνηση της κοινωνικής πρόσληψης του AIDS μέσα από τη συγκριτική μελέτη των αποτελεσμάτων των ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στη Γαλλία και την Ελλάδα στη δεκαετία 1983-1993 και που αφορούν το AIDS και τους νέους. Έρευνα πεδίου που επικεντρώνεται στο θέμα της πρόσληψης του AIDS μέσα από την εφαρμογή ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου. Ανασκόπηση βιβλιογραφίας σχετικά με το AIDS. Συγκέντρωση του υπό μελέτη υλικού (έρευνες που έχουν ολοκληρωθεί στη Γαλλία και στην Ελλάδα σχετικά με το AIDS και τους νέους). Σχεδιασμός της έρευνας πεδίου και κατασκευή του ερωτηματολογίου. Συμπλήρωση του ερωτηματολογίου από ένα τυχαίο δείγμα 200 φοιτητών ΑΕΙ στο Στρασβούργο και την Αθήνα. Ανάλυση των δεδομένων μέσα από ποσοτική (πολυπαραγοντική ανάλυση) και ποιοτική μέθοδο (analyse lexicale). Συνθετική επεξεργασία των αποτελεσμάτων.


http://www.nsph.gr/?page=tk_erevnesk




Αποδόμηση της συνουσίας; Είναι πράγματι η μεγαλύτερη απόλαυση των αντρών;


Η συνουσία είναι μια από τις ωραιότερες και ταυτόχρονα πιο καταπιεστικές και εκμεταλλευτικές πράξεις της κοινωνίας μας. Τα τελευταία 3000 χρόνια συμβολίζει το καθεστώς ιδιοκτησίας των γυναικών από τους άντρες. Είναι το βασικό σύμβολο της πατριαρχικής κοινωνίας. Χωρίς αυτήν, η πατριαρχία δεν θα μπορούσε να υπάρχει. Η συνουσία κορυφώνεται με τον ανδρικό οργασμό στον κόλπο είναι η ανυπέρβλητη στιγμή της ανδρικής συνεισφοράς στην αναπαραγωγή. Για το λόγο αυτό εκθειάζεται, και κατά συνέπεια οι άνδρες πρέπει να τη λατρεύουν. Η συνουσία είναι ένας ύμνος στην πατριαρχική κοινωνία.
Η συνουσία αποτελεί ένα σύμβολο του ανδρισμού και της ανδρικής εξουσίας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κατ’ ανάγκη τα πράγματα πρέπει να είναι έτσι. Καθώς οι γυναίκες κατακτούν την ισότητα – οικονομική, κοινωνική και νομική – η συνουσία μπορεί να χάσει αυτή τη διάσταση της εκμετάλλευσης για να γίνει μια πιο απλή πράξη ομορφιάς και ελευθερίας και, πάνω από όλα, μια επιλογή.
Με όλα αυτά δεν εννοούμε βέβαια ότι οι άντρες έχουν άδικο που τους αρέσει και επιζητούν τη συνουσία, αλλά ότι πρέπει να απελευθερωθούν από το αίσθημα ότι μόνο μέσω της συνουσίας μπορούν να κάνουν αληθινό σεξ – και να γίνουν “πραγματικοί” άντρες. Θα ήταν ανόητο να “ρίχνουμε το φταίξιμο” σε κάποιον, είτε είναι άντρας είτε γυναίκα, για τις παραδοσιακές και τις στερεότυπες αντιλήψεις και συμπεριφορές που όλοι μας διδασκόμαστε καθημερινά και ακούμε να επαναλαμβάνονται αδιάκοπα γύρω μας. Το σημαντικό είναι να εξετάσουμε από την αρχή το ρόλο της συνουσίας στη ζωή μας, να επαναξιολογήσουμε τις προσωπικές μας αντιλήψεις για το σεξ και να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε πιο προσωπικές και πιο ισότιμες μορφές σωματικών σχέσεων.


http://psycheandlife2.wordpress.com/2011/03/09/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1/




Το σεξ αλλά και η «σιέστα» αποτελούν τις καλύτερες στρατηγικές πρόληψης για τα καρδιαγγειακά νοσήματα και σημαντικό παράγοντα καλής υγείας μακροζωίας, ανέφεραν οι επιστήμονες σε ιατρικό συνέδριο.


Στο συνέδριο συζητήθηκαν η ευεργετική επίδραση της σεξουαλικής δραστηριότητας στη σωματική και ψυχική υγεία, ο ρόλος της σεξουαλικής ζωής ως ασπίδα πρόληψης των καρδιαγγειακών νοσημάτων, αλλά και τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου.
Σύμφωνα με αμερικανικές έρευνες, οι άνδρες που διατηρούν ενεργό σεξουαλική ζωή κάνοντας σεξ, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, μειώνουν στο μισό τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου και με μεγαλύτερο αριθμό επαφών την εβδομάδα βιώνουν σταθερές συναισθηματικές σχέσεις, προστατεύονται από το στρες και τα καρδιακά επεισόδια, ενώ θεωρείται από τα καλύτερα είδη άσκησης για καύση θερμίδων.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας Ανδρέα Μελιδώνη, η Ικαρία κρατά τα σκήπτρα της μακροζωίας με ποσοστά 1,1 των ανδρών και 1,6% των γυναικών να είναι άνω των 90 ετών. Εκτιμάται, ότι παγκοσμίως 102 εκατομμύρια είναι άνω των 80 ετών με προοπτική να γίνουν 161 εκατομμύρια το 2025 και 395 το 2050.
Σχετικά με το σύνδρομο της μακροζωίας, επισημάνθηκε, ότι η γενετική συμβολή (γονίδια) είναι στο 25% και τα περιβαλλοντικά αίτια συμβάλλουν στη γήρανση κατά 75%.
«Η άσκηση, ο περιορισμός πρόσληψης θερμιδών και η ρεσβερατρόλη (φυσική αντιοξειδωτική ουσία που υπάρχει στα κόκκινα σταφύλια, κόκκινο κρασί, φραγκοστάφυλα, φυστίκια και βατόμουρα) ενεργοποιούν ιστόνες, απαλείφουν μεταλλάξεις κυττάρων, απενεργοποιούν ογκογονίδια και ευοδώνουν το σύνδρομο μακροβιότητας» είπε ο κ. Μελιδώνης.



http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63654293


Σεξ οικογένεια και γυναίκα στην κοινωνία


Σεξ οικογένεια και γυναίκα στην κοινωνία Στον γάμο και στις οικογενειακές σχέσεις είναι αναγκαία μια θεμελιακή αναμόρφωση. Τα έθνη οφείλουν να καθιερώσουν ειδικά μαθήματα για τους νέους όπου θα τους διδάσκουν την επιστήμη της ενηλικίωσης για τη γυναίκα και τον άνδρα και τις ευθύνες που συνεπάγεται να είσαι σύζυγος, μητέρα και πατέρας.


Το βιβλίο αυτό θα βοηθήσει να διευκρινιστούν ορισμένα προβλήματα των σχέσεων, αποκαλύπτοντας την αιτία τους. Θα προκαλέσει τον αναγνώστη να γίνει πιο ανεξάρτητος. Συχνά εκείνο που θεωρούμε ότι είναι "δικαίωμα" μας, δεν είναι παρά σκεπτομορφές άλλων εντυπωμένες πάνω στο νου μας μέσα απο διάφορες εικόνες που δεχόμαστε απο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτές οι εικόνες μας ελέγχουν αυτόματ, χωρίς να το κατανοούμε συνειδητά και να το εγκρίνουμε. Για να γίνουμε ανεξάρτητοι, για να γίνουμε αρκετά ελεύθεροι ώστε να διατυπώνουμε τα δικά μας δικαιώματα, είναι απαραίτητο να μάθουμε την επιστήμη του γάμου και των οικογενειακών σχέσεων. Χωρίς προκατάληψη ή δεισιδαιμονίες πρέπει να αναζητήσουμε νέες ιδέες και νέες αρχές που θα μας χαρίσουν μεγαλύτερη ελευθερίας, υγεία και ευτυχία.


Συγγραφέας: Τορκόμ Σαραϊνταριάν




Τεχνολογίες της σεξουαλικότητας, ταυτότητας και Σεξουαλικής Υγείας


Τεχνολογίες της Υγείας σεξουαλικότητα, σεξουαλική ταυτότητα και αναδεικνύει τις σύνθετες τρόπους με τους οποίους εκφράζεται η σεξουαλικότητα και θεσπίζεται μέσω των τοπικών ιδεολογίες, παγκόσμια ταυτοτήτων και πολιτισμών υλικό, και την επιρροή τους για τη σεξουαλική υγεία των ανθρώπων και την ευημερία. Ώθηση του είναι το ανανεωμένο ενδιαφέρον για την τεχνολογία και την «κοινωνική ζωή των πραγμάτων,« συμπεριλαμβανομένων των φαρμακευτικών προϊόντων, επέκτεινε τη σεξουαλική και χειρουργικής επέμβασης, την αυξανόμενη εκμετάλλευση των αγορών για τη σεξουαλική και αντισυλληπτικών προϊόντων, και τις επιπτώσεις αυτών στην υγεία και τη σεξουαλική πρακτικές και τα αποτελέσματα.
Διοργανώνεται χαλαρά σε τρία μέρη, στα εισαγωγικά κεφάλαια επικεντρώνονται στη γυναικεία αντισύλληψη, τη διαθεσιμότητα του, και την πολύμορφη πολιτιστική σημασία που έχει η δυνατότητα να ελέγχουν τη χρήση τους, εξερευνώντας τις πολιτικές της αναπαραγωγικής υγείας και τον έλεγχο των γεννήσεων, και τους δεσμούς μεταξύ της τεχνολογίας και της ενέργειας. Το μεσαίο τμήμα στρέφει την προσοχή της στους άνδρες, και ο αντίκτυπος των παραδοσιακών και σύγχρονων ανησυχίες σχετικά με τον ανδρισμό και την κοινωνική και σεξουαλική τους ρόλους των ανδρών. Τα τελευταία κεφάλαια κοιτάξουμε τα κοινά πέρα ​​από πολιτισμικά σύνορα και σεξουαλική έμφυλες ταυτότητες - πώς τα προϊόντα και τις διαδικασίες ταξίδια, όχι μόνο μέσω της επίσημης οδού της παγκοσμιοποίησης, αλλά και ανεπίσημα, από άτομα που πέρα ​​από πολιτισμικά και κοινωνικά σύνορα με τη σεξουαλική, κοινωνική και εμπορική αλληλεπιδράσεις.
Ο όγκος συγκεντρώνει ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους και πολιτιστικές μελέτες επιστημόνων, τόσο ανώτερος και αναδυόμενες, από όλο τον κόσμο. Προσφέροντας μια σημαντική και επίκαιρη συμβολή στην ανάπτυξη της παγκόσμιας βιβλιογραφίας σχετικά με τη σεξουαλικότητα, τη σεξουαλική ταυτότητα, τον πολιτισμό και την υγεία, είναι ενδιαφέρον για τους ερευνητές και προχωρημένους μαθητές σε αυτούς τους τομείς.


Συγγραφέας: Lenore Manderson


Σεξουαλικότητα και μητρότητα

Οι αλλαγές που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια και στη σεξουαλική συμπεριφορά των εφήβων είχαν τις επιπτώσεις τους τόσο στη σεξουαλικότητα των ζευγαριών όσο και στην αντίληψή τους, για το πότε πρέπει να αποκτήσουν παιδί μετά το γάμο. Είναι φανερό ότι στη σημερινή ελληνική κοινωνία υπάρχει μια τάση αποφυγής της τεκνοποίησης.
Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η σεξουαλικότητα και η μητρότητα είναι οι δύο σημαντικοί παράγοντες της ζωής στη γυναίκα. Και όσο ο ρόλος της σεξουαλικότητας αμφισβητήθηκε, καταπιέστηκε, υποβιβάζοντας τη γυναίκα σε διάφορες κοινωνίες και λαούς, τόσο η μητρότητα υπήρξε ο βασικός πυρήνας της ανάπτυξης της κοινωνίας. Λατρεύτηκε και υμνήθηκε η σχέση μάνας-παιδιού και μέχρι σήμερα και στους πιο απολίτιστους και υποβαθμισμένους λαούς η μητέρα φαίνεται να έχει τον κυρίαρχο ρόλο, 'φέρνει τη ζωή'.
Όσο για τη δική μας κοινωνία, είναι σε όλους γνωστό, μέσα από την παράδοση, ότι η Ελληνίδα μάνα υπήρξε το σύμβολο και η δύναμη που έγραψε ιστορία, ήταν η ηρωίδα μητέρα που έστελνε το παιδί της για τη νίκη ή το θάνατο. Υμνήθηκε και αγαπήθηκε στη λογοτεχνία, ενώ ευλογήθηκε από την ίδια τη θρησκεία (Παναγία - Μητέρα).
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι και στη σύγχρονη ελληνική ζωή παραμένει το βασικό πρόσωπο μέσα στην οικογένεια και κοινωνία, παρά τις μεγάλες αλλαγές και διαφοροποιήσεις που έγιναν.
Μια κοινωνία που παραδοσιακά ταυτισμένη στο πρόσωπο της μάνας-γυναίκας λειτούργησε, αλλά και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να λειτουργεί, μητριαρχικά. Νομίζω ακόμη ότι το ελληνικό μοντέλο ζωής στηρίχτηκε σε δύο άξονες: φαλλοκρατισμός - μητριαρχισμός. Αυτό αναλυτικότερα σημαίνει ότι ο άνδρας ήταν αφέντης - εξουσιαστής. Ο αρχηγός της οικογένειας που συντηρούσε τη γυναίκα και την έβγαζε προς τα έξω με το όνομά του, ενώ η γυναίκα ήταν η κεφαλή μέσα στο σπίτι, που γαλουχούσε και μεγάλωνε τα παιδιά με το δικό της φίλτρο και τρόπο, τον οποίο πολλές φορές αγνοούσε ο πατέρας.


http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=6437

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου